Tablet - no a čo?

Autor: edulab | 1.5.2014 o 12:33 | Karma článku: 6,29 | Prečítané:  1482x

Navštívili sme jednu zo škôl zapojených do projektu Škola na dotyk - ZŠ Mateja Bela v Šamoríne. Piataci nám ukázali niečo, na čo tak skoro nezabudneme. Bolo to skoro ako kúzlo - v triede plnej technológií všetky zariadenia zmizli...

Začalo sa to takto - prišli sme do triedy s viac ako tridsiatimi piatakmi. Stoly mali usporiadané na skupinovú prácu po piatich žiakoch, na laviciach pomôcky na hodinu matematiky. Trieda cez prestávku bzučala ako sa na tridsiatich žiakov patrí. Po zazvonení si posadali na miesta, ale bzučali ďalej. Akonáhle však triedna pani učiteľka Marta Izsofová začala vysvetľovať zadanie, žiaci stíchli, akoby ich niekto vypol. A my sme čakali, kedy to začne.

Každý v skupine mal inú úlohu. Dvaja žiaci merali ceruzky rôznymi pravítkami, ich kolega výsledky zapisoval do zdieľanej tabuľky, iní aktivitu dokumentovali a tvorili mentálnu mapu, či vytvárali video zostrih. Uvedená aktivita trvala asi pol hodinu. Za ten čas žiaci merali pravítkami, zapisovali priebežné výsledky do poznámok, vytvárali tabuľku na cloude, fotili a točili video, ktoré strihali priamo na hodine, tvorili mentálne mapy, radili si, čakali jeden na druhého, pomáhali si.

V duchu som rátal do päť, kým sa začnú žiaci pýtať otázky typu: Kam to máme zapisovať? Ako máme vytvoriť  a upraviť video? Prípadne - môžem facebookovať? Otázky tohto typu však na moje počudovanie neprichádzali. Trieda stále šumela, ale bol to iný šum ako cez prestávku - tvorivý.

Čo sme robili my? S otvorenými ústami sme to sledovali.

Prečo? Boli sme svedkami zaujímavého kúzla. V triede nabitej technológiami neboli tablety a aplikácie ani raz predmetom diskusie. Neriešili sa otázky ako sa vytvárajú dokumenty, ako sa strihá, ako sa prepája tablet na veľký displej, jediné, čo sa plnilo, bola zadaná úloha. Pre žiakov to neboli technologické zázraky, ani hračky, ale učebné pomôcky, pomocou ktorých hľadali odpovede na zadané otázky. Chvíľu sme zažívali v realite našu víziu vyučovania s modernými technológiami.  V tejto vízii je vyučovanie sústredené na žiaka, na  jeho schopnosti a na riešenie problémov pomocou metód a zariadení 21. storočia, ktoré sú blízke tomu, čo žiakov čaká v reálnom svete.

A takto to vyzeralo:

 

Pani učiteľka a piataci, ďakujeme!

 

Ján Machaj

EDULAB

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Odhalila kauzu slovenského predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala momentálne najznámejšia slovenská whistleblowerka, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

DOMOV

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bude padať ďalej

V Prešove bude Smer v najhoršej kondícii.

SVET

Pozrite si, ako za dva roky zničila vojna Donecké letisko

Miesto bojov medzi proruskými separatistami a ukrajinskou armádou.


Už ste čítali?